Tuesday, April 9, 2013

11. päev - vikerkaarevärvid

Eileõhtune iiveldus jätkub ka hommikul. Muud midagi hullu õnneks ei ole ja arvatavasti ei tule ka.
Hommikusse esimesse veeklaasitäide pigistan kohe eriti palju sidrunit. Täitsa hapu värk. Ehk päästab. Väike iiveldus ei põhjusta  traditsioonilise külma dušši vahelejätmist.

Eeva kiri räägib lähemalt sellest, kui oluline on, et toit meie laual oleks vikerkaarevärvides.
Samuti on juttu sellest, kui oluline on süüa köögivilju toorelt.
 Tänasest võib menüsse lisada kaunviljad, mida mina tegin juba eile. Lubatakse ka proovida gluteenivabasid teravilju.

Eile juba unistasin kausitäiest tatrahelbepudrust. Kuid kehva enesetunde tõttu saab minu hommikusöögiks ainult smuuti. Püüame jälgida, kas tänase jooksul saavad kõik vikerkaarevärvid minu toidulaual esindatud:

natuke punast kapsast (lilla)
1 apelsin (oranž)
sidrunimahla (kollane)
maca pulbrit
maarjaohaka õli
kanepiseemneid
natuke kurkumit

Tahtsin lisada ka tomatit, aga need kurjadvaimud olid hallitama läinud (punane).

NB! soovitan maarjaohaka õli osta Rimist, seal on see kõige soodsam ja mulle tundub, et täitsa puhas kraam (öko).

Postkastis ootab lisaks Eeva kirjale veel üls rõõmusõnum - üks mu reedesel peol osalenud sõbrannadest on langenud tõsise smuutiviiruse ohvriks!  Ostis blenderi ja nüüd muudkui põristab! Jess! :)

Mõtlemisainet: ma pole juba 10 päeva tarbinud mitte piiskagi suhkrut. Mitte ühtegi (valge) jahutoodet. Enne puhastust toitusin ma ka ikka üsna tervislikult ühe suure "agaga" - see "aga" oli maiustused. Ma arvan, et tarbisin päevas ca 300 grammi erinevat magusat kraami - šokolaade, komme, martsipani, kooke jne jne jne. Kindlasti ma mingil määral tarbin maiustusi ka edaspidi, kuid kindlasti mitte 300 grammi päevas ega isegi mitte kuus.  Eriti, kui ilma maiustusteta on mu enesetunne väga super ning ma ei tahagi enam tavalist poešokolaadi. Praegu tundub imelikuna ka mu reakstsioon Eeva teise päeva kirja kohta, mille pealkirjas ilutseb sõnaühend - "hüvasti, suhkur!" Oi, kuidas ma tahtsin siis igasuguse puhastuse kogu täiega kuu peale saata :)

Neile, kelle suhkrutarbimise peaargumendiks on "madal veresuhkur", siis teadke, et minul on ka. Aga puuviljasmuutidest saadav suhkur kompenseerib oluliste kasudega šokolaadist tuleva suhkru. Kiired ja aeglased süsivesikud... teate ju küll. Proovige ära!

Tänaseks toiduks on megahea šampinjoni-püreesupp

1 porgand (oranž)
pool suvikõrvitsat (valge)
natuke lillkapsast (valge)
väike tükk ingverit (kollane)
4-5 šampinjoni (valge)
karrit
kurkumit
soovi korral võite lisada ka suts soola, mina veel täna ei lisanud
kaunistuseks herbe (minul petersell)

Keeda kõik koostisosad pehmeks (lisa šampinjonid kõige viimasena) ja põrista supiks. Lisasin valmis supile ka veidi valgeid ube tomatikastmes (kas lugesid, et kaunviljad on nagu taimeriigi liha?). Oleksin pannud ka kookospiima ja küüslauku, aga need on otsas ja poes läksid meelest ära.

Ja üks imelihtne tänane smuuti:

1 apelsin (oranž)
1 kiivi (roheline)
1 porgand (oranž)


Õhtul teeme veel ühe mõnusa porgandi-õunasmuuti mustikatega. Ja päris õhtul porgandi-mustikasmuuti.

Teen šokolaadi. Homses postituses räägin sellest lähemalt.

Iiveldus hakkab vaikselt taanduma ja hea enesetunne tagasi tulema. Ei julge veel hõisata, aga vist pääsesin kõige jubedamast!

Nii, aga vikerkaarevärvid said vist tänase jooksul peaaegu esindatud?

Ahjaaa, kuna homsest võib jälle gluteeniga teravilju tarbida, siis panin leivajuuretise juba käima. Vat ei jõua homset ära oodata! :)

No comments:

Post a Comment