Friday, April 5, 2013

8. päev - imelik tunne ja kerge nõrkus

Tänane päev on olnud päris keeruline ja kõhus (ma arvan, et maos) on imelik tunne. Arvatavasti lasub üks osa süüd sellel, et eilse kiire päeva tõttu jäi igasugune soe toit vahele.

Õhtul pidasime tüdrukutega väikese smuutipeo. Degusteerisime päris mitmeid erinevaid variante. Tupsud jäid küll minu meelest peoga täitsa rahule ning said ka mõningaid uusi ideid. Tean, et  uuest nädalast plaanib Sille puhastuskuuriga algust teha. Minu pöidlahoid! Tänast kerget nõrkust nimetan smuutipohmakaks. :)

Eile aga tekkis kohutav pitsaisu ja niisugust ootamatut isutekkimist soodustas muidugi asjaolu, et Riina teatas kategooriliselt, et tema ei toitu terve õhtu ainult puuviljadest.  Raseda soov on minule seadus ja seega tellisime pitsa. Oi ja see sooja pitsa lõhn.... No oli ikka väljakutse. Kui kogu see puhastus lõppeb, siis ma söön küll ühe pitsa. :)

Öösel ajas miski mu üles ning tundsin maos kerget valu.

Hommikul pidin osalema ühel Punase Risti koolitusel. Pean tõdema, et koolitusel edasiantud kasulik info ei jõudnud täies mahus minuni. Aju ei suuda väga hästi keerukamaid asju registreerida.

Tahan minna Lõunakasse, kuna sealtoimuva tervisepäeva raames saaks äkki Eeva boksist osta soodushinnaga chia-seemneid. Lõunaka parklas avanev peatset-toidu-ja-tekstiili-ja-kõikvõimalike-hiina-vidinate-defitsiiti-kuulutav-hüsteeriline-autodemass aga peletas mu sealt eemale.

Lõunasöögiks on ülikerge pajaroog. Lapsed muidugi kirtsutasid nina, aga poja tüdruksõbra näol olen leidnud omale "tõelise" tütre ja liitlase - tema sõi seda koos minuga! :) Nojah, Kristjan arvas küll, et vaid viisakusest, aga mida tema ka teab :) Kirjutan ka siia retsepti, aga nagu ikka, siis teie kõik tuunige.

Paastuhautis

1 porgand (riivida)
natuke lillkapsast
natuke brokkolit
1 küüslauguküüs (võiks olla 2, aga mul ei olnud rohkem)
kookospiima
kurkumit
kookosrasva või oliiviõli



Sulata potipõhjas kookosrasv ja lisa sinna tükeldatud küüslaugud. Kuumuta veidi ning lisa riivitud porgand.
Kui porgand on nats praadunud, siis lisa potti veidi vett ning kookospiim ja kapsad. Hauta umbes 10 minutit (tegelt vist isegi 7-8) ja valmis ta ongi. Paremal päeval oleksin ma lisanud ka oliive ja kõrvale veidi kala.... Ilus unistus küll. :)
Õhtuks tuleb sama söök, kuid juurde keedan ka sutsu kinoat.

Siia ka üks tänane smuutiretsept 

1 apelsin
2 pisikest või 1 suur pirn
1 õun
kanepiseemneid
2 tl kakaopulbrit
maarjaohaka õli

Lihtne ju!







Hommikusest Eeva kirjast saan ka ühe väga huvitava puhastava smuuti retsepti, kuid selle proovimise jätan homseks.

Tänasest avaneb ka küsimuste-vastuste rubriik, kuna eile hakkas lõpuks 'mind-idioodiks-nimetavate' kommentaaride kõrvale laekuma ka asjalikke küsimusi. Vastan neile suurima rõõmuga ja küsige ikka, jagan oma kogemusi heameelega ja küsimuste abiga saan ise ka palju-palju targemaks ja oskan mõnda asja teise nurga alt vaadata ning tunnetada.
  • Kui palju joon puhastuse ajal päevas vett?
Ma ei ole kogust just otseselt mõõtnud, aga pakun, et ca 2-liitri kanti ta jääb. Võimalik, et rohkem, kuid vähem kindlasti mitte. Veejoomisena lähevad arvesse ka kõikvõimalikud taimeteed - minu praeguse aja lemmikud on kummel (see on tegelikult minu põline lemmik ja siis, kui teised joovad hommikukohvi, joon mina kummeliteed), fenkoli (seda maitset ma alles avastan ja mõni päev ta meeldib mulle, mõni päev aga ajab südame pahaks) ja Kubija ürditalu "paastutee" (koostis: võilillejuur, arooniamari, köömned, kibuvitsamari, paakspuukoor, vaarikavõrse) - see tee on üsna mõruda maitsega, kuid hakkab mulle järjest rohkem meeldima. Kuna see tee on tugeva puhastava toimega, siis minu arvates võiks ka mittepuhastujad aeg-ajalt selle tee kuuri läbi teha.  
  • Kas tunnen seoses puhastumisega mingit mõju nahale?
Minu nahk on alati olnud väga suurepärane ja mingeid erilisi probleeme ta mulle põhjustanud ei ole. Kindlasti on siin märkimisväärne roll rohkel vee ja taimeteede tarbimisel, päikese vältimisel, alkoholi mittetarbimisel ja (suurema osa oma elust) mittesuitsetamisel ning samuti väga looduslike kehahooldusvahendite kasutamisel. Aga nüüd, puhastuse ajal ma tunnen, kuidas nahk kuidagi jumekam (muidu olen ma üsna kahvatu) - põsed punasemad. Aga erilisi märke nahale ma siiski välja tuua ei saa. 
  • Kuidas ma sellise ettevõtmiseni jõudsin ja miks ma seda teen?
Kaks küsimust, üks vastus. Liha pole ma peaaegu kunagi söönud. Mäletan kuskilt hallist ajast, et pärast lihasöömist oli enesetunne nadi, kehva ja raske olla ja meeleolu ka üsna sant. Kuna aga ümberringi muud ei kuule, kui vaid, et peab ja peab, otsustasin minna toitumisnõustaja konsultatsioonile, et saada teada, kas ma olen (juba ca 10 aastat) olnud ikka õigel teel. Minu poolt väljavalitud toitumisnõustajaks sai Eeva Relli. Seda tänu asjaolule, et Tartu Ülikooli Akadeemilise Spordiklubi Fitnessklubi, kus käin mõned korrad nädalas hüppamas, kodulehel ilutses reklaam, mis lubas TÜSKi kaardiga veidi soodustust toitumisnõustaja vastuvõtule. Sellest visiidist sain kinnitust, et olen täitsa õigel teel ning juurde veel mitmeid nõuandeid. Lisaks liitusin Eeva infolistiga, mille kaudu saab uut ja põnevat lugemist enda eest hoolitsemise kohta ja lisaks ka superhäid retsepte. Üks listikiri algas sõnadega "Kevadine suurpuhastus..." Ja edasist te juba teate. 

Aga veel küsimus "miks?" - olen seda viimastel päevadel tõsiselt palju kuulnud. Seekord vastan küsimusele küsimus(t)ega.
Miks inimesed loevad raamatuid?
Miks te sõidate jalgrattaga?
Miks te käite ujumas?
Miks te suitsetate?
Miks te liialdate alkoholiga?
Miks võetakse endale lemmikloomi?  
jne. 
  • Kuidas meil kodus siis söögitegemisega lood on, kas teen mitut erinevat sööki? 
Igas kodus on omad väljakujunenud süsteemid, reeglid ja harjumused. Mis puudutab toiduvalmistamist, siis olen täheldanud, et peetakse iseenesestmõistetavaks, et see on täielikult naiste pärusmaa. Kui naine on kodune, siis miks mitte. Aga kui mees ja naine mõlemad töötavad ning tööaeg ka veel kattub, siis ma küll ei näe mingit põhjust, miks see (natuke vastik kohustus) peaks ainult naise õlgadel olema. Meil abikaasaga on toidu suhtes olnud algusest peale päris erinevad eelistused ja seega on 13 aasta jooksul välja kujunenud meie kokkamisharjumused.  See käib nii, et käime koos poes - tema ostab neid "jubedusi", mida tema ja lapsed söövad ning mina ostan neid "jubedusi", mida mina söön. Siis lähme koju ja teeme koos süüa. Mina endale ja tema teistele. See on päris mõnus tööpäevajärgne koos ajaveetmise variant. Saame rääkida, mis päeva jooksul toimunud on, teha plaane õhtuks, kuulata koos muusikat ja niisama koos tšillida. Kui läheb söömiseks, siis ikka maitseme sutsukese teineteise "jälkusi" ka :). Smuutisid, salateid ja veel mitmeid-mitmeid muid asju sööme muidugi kõik koos.  Niiet praeguse puhastuse ajal ei ole meil söögitegemisega seoses mingeid peresiseseid muudatusi. Aga teiste toidu lõhn ajab aeg-ajalt isutama küll :) 
Kindlasti saab ka teisiti ning kindlasti on olemas meist palju paremaid ja ideaalsemaid peresid, aga meile meeldib ja sobib nii. 
  • Mainisin eilses postituses, et ei pane nahale midagi, mida ei taha suhu panna? Mida see tähendab?
No "midagi" ei ole kahjuks siiski päris korrektne termin. No näiteks kasvõi mu juuksevärv - punasest ma loobuda ei taha ja hennaga ei viitsi jahmerdada. Õnneks peetakse punast kõige ohtumaks, isegi juukseid tervendavaks, värviks. Kuid ülejäänud nahahooldustooted seisavad mul köögis, sest neid kasutan ka toiduvalmistamisel: kookosrasv, oliiviõli, suhkur, nisukliid, muna, sidrun jne. Šampoone ostan ainult ökopoest, palsamit ei kasuta. Meiki ei ole ka mingi poole aasta ringis teinud.

Annan teile ka mõne hea retsepti: 

Kehakoorija
suhkrut (sobib see tavaline kuripaha)
oliiviõli
sidrunit

sega suhkur ja oliiviõli sellises vahekorras, et jääks mõnus puder, mida on hea kehale kanda. Tilguta hulka ka natuke sidrunit. Tee kehakoorijat ainult nii palju, kui ühe korraga ära kulub. 
Seda koorijat saad ise tuunida nisukliidega, suhkru asemel võid soola kasutada (ettevaatust armide korral!). 

Juuksemask

kookosrasva
1 muna

sulatan kookosrasva hoides purki soojas vees. klopin muna lahti ja segan kookosrasvaga. Blondeerimise eesmärgil võib lisada ka sidrunimahla. Kannan maski juustele ning hoian seda ca 10 minuti. Maha pesta tuleb mitu korda, kuna muidu jäävad juuksed rasvased. Aga ettevaatust - kui liiga kuuma vett pähe lasta, läheb muna tükki! :)))) 

Nöokreem, kätekreem, kehakreem, huulepalsam: 

kookosrasv/sheavõi/kakaovõi

Kui kookose lõhn ei meeldi, siis saab kasutada kuumpressitud kookosrasva, millel puudub täielikult igasugune lõhn, kuid toime on sama, mis külmpress rasval. 

Minu info on arvatavasti üsna pinnapealne ja seega tasub kookosrasva kohta veebist veelgi lisainfot uurida - see on nagu mingi imeasi kohe! 


Ohh, küll sai täna pikk jutt. Mul on hea meel, kui viitsisid lõpuni lugeda, aga veel parem on meel teie kommentaaride ja tagasiside üle!

Homseks lubati selle puhastuskuuri kõige raskemat päeva. Mitte midagi tahket ei tohi süüa - ainult püreesuppe ning smuutisid. Jõudu meile!


No comments:

Post a Comment