Wednesday, April 10, 2013

12. päev - jälle kõik nii ilus

Eile tegin jälle šokolaadi. Seekord ilma igasuguste lisanditeta. No vähemalt esialgu ma arvasin  nii. Proovisin esimest korda ära eelmisel nädalal Eeva poest tellitud kookospalmisuhkru. See suhkur on hästi mõnusa karamellise maitsega, aga naljakas, et ta ei lahustunud kuidagi šokolaadis ära. Hiljem ilmnes, et selline lahustumata kookospalmisuhkur on väga mõnus šokolaadilisand. No mulle igatahes meeldib :)

Seekordne retsept on niisugune:

ca 80 gr kakaovõid
2 spl kakaopulbrit
1 spl maca-pulbrit
2 spl kookosrasva
2 spl kookospalmisuhkrut
1 suts agaavi siirupit

Ja nagu eelminegi kord: sulata kakaovõi kuumaveevannil (ettevaatust, et tilkagi vett ei satuks kakaovõisse!). Sega kakao ja maca pulber. Lisa kookosrasv sulanud kakaovõile ja sega kõik komponendid omavahel kokku. Pane šokolaad kommivormidesse ja  sügavkülma ca 20 minutiks ja siis naudi.

Muideks, mis puudutab kakaopulbrit, siis selle kohta viin praegu läbi väikest uurimistööd. Nimelt võrreldes "Kalevi" kakaopulbriga ökopoodide kakaopulbrit, ei leidnud ma suuri erinevusi. Nüüd plaanin välja uurida, kas sobib kasutada hoopis seda varianti. Tegemist on ju ikka päris-päris suure hinnavahega.

Eilne iiveldus on aga peaaegu taganenud. Püsti seistes tunnen kerget uimasust. Aga nüüdseks on juba kolmveerand meie leibkonnast mingi kahtlase kurilase küüsi langenud ja paitsab, et mina pääsesin neist kõige kergemini. Õhtuks olen saavutanud taas täiesti normaalse, kui mitte öelda suurepärase, enesetunde. Hea et veel niigi läits!

Tänasest võib jälle tarbida gluteeniga teravilju ja nii valmib üle mitme nädala uus värske leib. Selle tegemist ma õpetan ka meeleldi, aga mitte siin postitustes. :)

Eeva kiri annab häid nõuandeid köögis aja säästmiseks. Osasid olen juba rakendanud, kuid enamused on päris uued ja kindlasti nii mõnegi proovin ära tulevikus. Samuti soovitab Eeva visata köögist välja "rämpsu" - ma teeks seda ka suurima heameelega, kuid kahjuks on meie peres suurem enamus ikka valge suhkru, jahu, pasta ja muu säärase usku.

Hommikusöögiks teen mõnusa tatrahelbepudru (veega ja ilma maitseaineteta), garneerin kinoa ja mungoa idanditega ja juurde veel ka oma lemmikuid - valgeid ube. Kahjuks hommikul veel leiba ei saa, kuna eelmisel korral küpsetatud leib on otsas ja uus tuleb alles täna õhtuks. Hommikusmuuti on lihtne:
1 apelsin
1 kiivi
1 õun
1 spl maca pulbrit

Lõunaks eilne šampinjonisupp. Aga enne lõunat teen ühe eriti kõva smuuti:

pool porgandit
pool punapeeti
natuke punast kapsast
2 spinatiratast
pool apelsini
maarjaohaka õli
kookospiima
kaunistuseks kurkumit

ega mulle peedi maitse väga meeldi, aga ma tean, et ta on ulmekasulik  :)





Mulle ei meeldi see, et kui teen ühe smuuti, siis on pool kööki igat sorti laga täis.


Eile ma kekutasin, et pole 10 päeva suhkrut tarbinud ja täna siis kohe nagu tellitult tuleb üks koostööpartner koosolekule tordiga. No ja ma siis võtsin ka ühe tüki. Okei, okei -  kaks tükki!


Õhtuks tuleb armas roosa sõbrasmuuti:

1,5 apelsini
veerand peeti
pool porgandit
natuke kurki
maarjaohaka õli
kaunistuseks kaneeli.



Luban omale päris hea mitu ahjust tulnud leivaviilu. Seda ma ikka täitsa igatsesin taga... :)

No comments:

Post a Comment