Wednesday, April 3, 2013

2. päev - hüvasti, suhkur!

Tänahommikune kiri šokeeris mind tõsiselt - mismõttes hüvasti kohv ja suhkur?

Selline avaldus lõi unise pea (ja keha ka) sekundiga virgeks!

Ei, kohvi ma üldse ei joo ja sellest pole miskit lugu aga suhkur (loe: šokolaad, martsipan, kommid, küpsised, koogid, loe: minu elu!) Mismõttes hüvasti ja kohe nüüd päevapealt?

Korraks on küll selline tunne et ei, ei mingit puhastust enam.

Aga ei, ma ikka nii kergesti alla ei anna.

Mõne hetke pärast lohutab mind Eeva artikkel suhkru kahjulikkusest. Lugesid? Jaa, kõvasti lohutab. Aga kroonilise suhkruhoolikuna on mul raudselt sõltuvuse kõrgeim aste. Igatahes suudan terve selle päeva jooksul mõelda ainult kõigest, mis on vähegi magus. Otsustasin, et kui üldse loobuda, siis kohe (pealegi saan ju suhkrut leivast ja veel päris mitmest teisest toidust). Ühesõnaga - ei mingeid komme, martsipane (ja muid ülevalpool loetletud maiustusi).

Vat see päev on nüüd natuke raskem.

Ostsin banaanilaaste - no OK, toimivad! Samuti olen varustatud pähklitega, kuid silmade ees käivad ikka need kaunid ja kirevad pakendid.

Eeva on magusaisu leevendamiseks andnud ka mõned retseptid: tooršokolaadi ja  toorsokolaadi smuuti valmistamiseks.

Uurin veidi toorkakao kohta ning kuna poest "Meie marki" ei tihka osta, tellin selle Eeva e-poest. Lisaks tellin palmisuhkru, agaavi siirupi ning maasikamaiuse. Kõiki neid tooteid hakkan kasutama esimest korda ja kirjeldan neid ka siis, kui asjad käes ja ära proovitud.

Täna mul aga veel ei ole toorkakaod ja seega siis pean proovima smuutit ilma selleta. Käisime õhtuse jalutuskäigu ajal poes (ai, kui raske see oli - kõik need šokolaadid rääkisid minuga ja kutsusid mind!) ning ostsime smuutiprodukte.

Minu elu esimene smuuti sai niisugune:

2 pirni (kooritud)
2 apelsini
3 kollast ploomi (neid ma ei koorinud, aga vist oleks võinud)
2 kiivit

Vat siis, kui olin selle oma täitsa esimese smuuti ära tarbinud juurdlesin kohe mõnda aega küsimuse kallal: miks ma ei ole varem niisugust võlujooki teinud? :)
Magusaisu läks ka ära.

Nüüd olen tugevasti diskrimineerinud kohvi ja kohvihoolikute õiguseid. Vaata, mis kuriloom on kofeiin!
Muide, veel kõigest pool aastat tagasi ei kujutanud minagi ette hommikuid ilma kohvita, kuid siis käis äkki mingi plõks ära ja siiamaani tekitab isegi kohvilõhn kerget iiveldust. Loodan, et nii jääb ka, sest nii mõnus on, kui ükski nikotiini-, kofeiini- või muu kurikurjam sind ei valitse!
Soovitan asendada hommikune kohv ülalnimetatud tooršokolaadi smuutiga või hoopis katseta seda imelist vürtsiteed

Täna õhtuks valmistasin väga mõnusa salati ja nimetasin ta puhastussalat number 1. 
Minu retsept (mida ma ei soovita väga tõsiselt võtta, kuna tegemist on siiski loominguga):
jääsalat
peotäis maapähkleid
1 pisike punapeet
1 pisike kaalikas
mõned supilusika täied mungoa idandeid
veidi sinepiseemne idandeid
tüümiani (kuivatatud)
rosmariini (kuivatatud)
konservube (seekord Kuninglikud aedoad)
maarjaohaka õli
kooritud päevalilleseemneid
linaseemneid

Juurde keetsin ka punaseid läätsesid.

Teised ei tahtnud salatit ja ülejäägi otsustasin teha homseks töö juurde kaasa. Segasin salatile juurde järgijäänud läätsed ning ka veidi tuunikalakonservi (omas mahlas).

Olin päeva ajal apteegist mööda jalutades leidnud Kubija ürditalu paastutee, mis sisaldab järgmisi komponente:  võilillejuur, arooniamari, köömned, kibuvitsamari, paakspuukoor, vaarikavõrse.
Väga mõrkjas on. 

Šokolaad oli natuke kogu aeg meelel ja tegelikult  mingil hetkel isegi keelel: sõin ühe Aljonka kommi enne magamaminekut...
Öösel nägin unes väga pikki šokolaadiriiuleid.

No comments:

Post a Comment